torstai 13. joulukuuta 2012

Erilainen asiakas (?)

Tätä olen usein miettinyt, ja ehkä joukosta löytyy muita heimoon kuuluvia. Yleensä haluan ostaa kaupasta jotain sellaista, mitä ei ole myytävänä :) Kenkäkaupasta en halua niitä kenkiä, vaan sen rokokoohenkisen tuolin, joka on rekvisiittana ikkunassa. Keramiikkaliikkeestä olisin halunnut Hartwallin puulaatikon, jossa säilytettiin liinoja. Ruotsinlaivalla käytin aikaa ja vaivaa kärrätessäni kymmentä puista (tyhjää) viinilaatikkoa ja survoessani niitä Tukholman satamassa säilytyslokeroon. Ne olisivat menneet muuten roskiin. Nyt ne ilahduttavat kotini sisustuksessa-kiitos myyjän. Näitä esimerkkejä löytyisi loputtomiin. Silmiini osuu aina joku kiinnostava somiste tai rekvisiitta, joka ei ole myytävänä. Eikö somisteen myyminen ilahduta myös kauppiasta? Tokihan kysymyksessä voi  olla uniikkikappale ja jonkun henkilökohtainen esine. Useimmiten ei. Joskus asiakkaan saa tyytyväiseksi, kun osataan käyttää pelisilmää, luovuutta ja joustaa rutiineista. Silloin on kiva palata myymälään uudelleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pieni viesti on suuri ilo. Ihanaa päivää sinulle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...